Het nut van klanttevredenheidsonderzoek voor keukenzaken

Waarom verkopen keukenzaken meer keukens door het Simar-Feeddex klanttevredenheidsonderzoek? Het klanttevredenheidsonderzoek geeft keukenzaken de mogelijkheid met klanten in contact te treden die als opmerking bijvoorbeeld achterlaten dat de offerte niet helemaal conform het gesprek was, of wel toegezegd maar niet verstuurd. Dit extra contact moment geeft de mogelijkheid de puntjes op de i te zetten en de order alsnog veilig te stellen.
Feeddex had enkele keukenzaken als klant maar het liep niet naar tevredenheid omdat het proces te omslachtig was voor de keukenzaak. Voor een goede respons moet je "kort op het moment zitten" en daar ging het vaak fout omdat de keukenzaak handmatig de Excel-bestanden moesten aanleveren. “Te moeilijk en te veel werk” was een veel gehoorde klacht. Door de koppeling tussen de systemen van Simar, leverancier van een totaalpakket voor de keuken- en sanitairbranche en Feeddex als klanttevredenheidsonderzoek specialist verloopt het proces nu volledig geautomatiseerd.




Bouwcenter Logus

Bouwcenter Logus

Bouwcenter Logus verkoopt keukens en badkamers op 3 vestigingen in Bergen op Zoom, Terneuzen en Vlissingen. Fanny Stolk beheert het feedbackprogramma en is er vanaf de start nauw bij betrokken.

‘’Het feedbackproces is op poten gezet om vooral onze projecten te monitoren. We merkten dat aannemers niet altijd tevreden waren. In eerste instantie belde ik de aannemers na ieder verkooptraject op om te vragen hoe zij alles hadden ervaren. We konden niet in cijfers uitdrukken waar het in het proces soms mis ging, daarom wilden wij de klantfeedback systematisch gaan meten’’ aldus Fanny.
Kan dat nu wel?
‘’Ja, Maandelijks maak ik een management rapportage voor het MT-overleg. Uit de Feeddex applicatie haal ik dan het cijfermateriaal. Het liefst laat ik alle resultaten zien, maar tijdens de vergadering wil je het natuurlijk ook kort en krachtig houden. Het managementteam is altijd heel enthousiast over de rapportages en inzoomen naar details kan altijd maar daar is het MT-overleg niet voor.”

Jullie vragen feedback over de offerte ,waarbij je dus nog niet weet of je de offerte wint of verliest. Hoe gaat dat in de praktijk?
Fanny: ‘’Het offerte traject is voor ons natuurlijk van groot belang. We doen veel moeite om de wensen van de klant in kaart te brengen en dat in een passende offerte te gieten. Door de feedback leren we wat we beter kunnen doen. Als bedrijf maar ook iedere verkoper krijgt feedback waarmee hij zich kan verbeteren. Daar doen we het voor’’.

Kan je een voorbeeld geven waarin je feedback hebt gebruikt om te verbeteren?
Fanny: “De extra contact mogelijkheid is voor ons heel waardevol. Als we een steekje hebben laten vallen en de klant maakt daar een opmerking over, dan kunnen we de klant contacteren en het rechtzetten. Dit extra contactmoment is heel waardevol in het offerte traject maar ook om de nazorg na de installatie te waarborgen. Wanneer de respondent geen reactie wenst bedank ik de persoon toch voor het geven van zijn feedback.”

Wat is belangrijk voor het slagen van het klanttevredenheidsonderzoek?
Fanny: "kort op het moment zitten, de feedback - positief en negatief - bespreken met de betrokkenen als leerproces en niet als afrekenmiddel, snelle opvolging van issues die de klant aandraagt en structureel dingen aanpakken als het vaker voorkomt."

Wil je meer informatie over klantfeedback voor jouw onderneming: bel ons op 023 750 57 57 of stuur een e-mail naar service@feeddex.com.

Wij willen graag dat u onze website zo goed mogelijk kunt gebruiken. Daarvoor plaatsen we cookies. Meer informatie

De cookie-instellingen op deze website zijn ingesteld op 'toestaan cookies "om u de beste surfervaring mogelijk. Als u doorgaat met deze website te gebruiken zonder het wijzigen van uw cookie-instellingen of u klikt op "Accepteren" hieronder dan bent u akkoord met deze instellingen.

Sluiten