25 september 2017

Medewerkerstevredenheidsonderzoek



Tevreden medewerkers verhogen de klanttevredenheid, tevreden klanten zijn de basis van een gezonde bedrijfsvoering.

Bij het aanvragen van een demo medewerkerstevredenheidsonderzoek nemen wij vrijblijvend contact met je op om je wensen te bespreken en onze werkwijze toe te lichten.

Marktleiders vertrouwen op onze snelle medewerkertevredenheidsonderzoeken

Met een medewerkerstevredenheidsonderzoek van Feeddex kun je op een snelle manier peilen hoe het met je medewerkers gaat. Bij ons geen lange vragenlijsten met lijvige, complexe rapporten als output. Onderzoek wijst uit dat, ook na coronatijd, thuiswerken een blijvertje is. Naast het jaarlijkse medewerkerstevredenheidsonderzoek, is het tegenwoordig van belang om snel en continu gerichte feedback te kunnen verzamelen. Wij denken met je organisatie mee en geven je full-support. Resultaten worden realtime verwerkt in actiegerichte dashboards die inzicht geven in de sterke en zwakkere punten. Dit stelt je organisatie in staat om het personeelsbeleid op ieder niveau te optimaliseren en de gewenste 'vinger aan de pols' te houden.

Feeddex biedt verschillende type medewerkerstevredenheidsonderzoeken

1. Periodiek Medewerkerstevredenheidsonderzoek:

Een beproefd model waarin de belangrijke aspecten voor loyaliteit en medewerkerstevredenheid worden uitgevraagd. Het brengt in kaart van wat er zoal afspeelt in de organisatie en hiermee vergaar je ook direct tips en adviezen vanuit de eigen medewerkers. Het periodieke medewerkstevredenheidsonderzoek wordt vaak jaarlijks gedaan 'om de temperatuur' te meten, ook wel het het jaarlijkse MTO genoemd. Het dient daarom vaak als startpunt voor verdere acties

2. Thematische medewerkersonderzoek

Het thematische medewerkersonderzoek zoomt in op een specifiek thema dat voor de organisatie van belang is zoals bijvoorbeeld werkdruk. Het betreft meestal complexere vraagstukken. De vragen (ca. 10-15) geven verdiepend inzicht op de relevante aspecten van het thema. Doel van het thematische medewerkersonderzoek is vanuit de uitkomsten verbeterpunten t.a.v. het thema te identificeren.

3. Pulse onderzoek

Kort en frequent onderzoek van enkele vragen. Het pulse onderzoek bestaat uit gerichte vragen die concrete aspecten van het werk en de werkomgeving van medewerkers evalueren. Het doel is om snel inzicht te krijgen in een concreet issue dan wel om te evalueren hoe verbeteracties door de medewerkers ervaren worden. Vaak wordt tevens de Mood gemeten om door de tijd heen trends te kunnen volgen.

4. Burn-out onderzoek

Feeddex beschikt over meer vraagmodellen om werkdruk en het risico op burn out inzichtelijk te krijgen.
Naast deze medewerkerstevredenheidsonderzoeken, bieden wij andere metingen bijvoorbeeld onboarding en de employee Net Promotor Score (eNPS). De eNPS helpt inzicht te krijgen in de mate van tevredenheid en loyaliteit van de werknemers binnen jouw organisatie. Lees hier meer over de e-NPS.
Neem contact op:

Claire Schmitz
Client Service Manager
Claire Schmitz



Wil je meer inzicht in de tevredenheid van je medewerkers?

Bij het aanvragen van een demo nemen wij vrijblijvend contact met je op om onze werkwijze toe te lichten.