18 augustus 2016

Net Promoter Score

Net Promoter Score

Net Promoter Score (NPS) is een eenvoudig maar krachtig kengetal om klanttevredenheid en klantloyaliteit te meten. Concreet wordt de volgende vraag gesteld:

In welke mate zou u bedrijf/merk/product X aanraden aan vrienden, familie of collega’s?

De respondent geeft een score van 0 (zeer onwaarschijnlijk) t/m 10 (zeer waarschijnlijk). Doordat Feeddex gebruikt gemaakt van slimme vervolgvragen afhankelijk van de gegeven score, krijgen bedrijven meer inzicht in het denken en de wensen van de klant.

Steeds meer organisaties sturen op NPS. Feeddex biedt organisaties zowel de tools als de begeleiding om succesvol NPS te implementeren.
Net Promoter Score
nps

NPS Dashboard

Het online dashboard toont de NPS-scores per proces, per afdeling, per business unit of per medewerker continu en real time.

Naast de NPS krijg je ook inzicht in je scores op belangrijke KPI's en de vraag waarom de klant positief of negatief is.

Feeddex' nieuwe rapportage helpt om sneller en effectiever prioriteiten voor verbetering te bepalen: de Prioriteitenmatrix.

Geen interne discussie meer over wat de prioriteiten zijn om een hogere NPS te realiseren, want de klant heeft het je in de matrix haarfijn verteld!

NPS Alerts & Issuemanagement

Met de NPS-alert ontvang je direct een melding, wanneer een klant ontevreden is. Hiermee kun je vervolgens direct reageren en de klant bijsturen. Feeddex kan hierin bovendien werken als ticketsysteem om de opvolgacties te delegeren, uit te voeren en te rapporteren.
nps alert